21 april 2021

Odens Eye

Så jag forsatte använda paletterna från Odens Eye idag. Gjorde faktiskt två looker. Jag har varit så extremt trött att jag har inte orkat gå utanför dörren. Ett tag var jag nästan tvungen att gå och lägga mig igen, och det var bara efter att ha varit uppe inte mer än ett par timmar. Sååå trött. Men hur det nu var så blev jag sittandes med sminket och det är allt jag orkat ta mig för med på hela dan. 

När gubben kom hem från jobbet hade jag inte ens orkat funderat ut middagsmat. Vi det laget hade värsta tröttheten lagt sig lite och jag tvingade mig ut på en promenad tillsammans med honom. Man behöver röra på sig hur trött man än är tänker jag, motion kan aldrig skada. Sen fick vi värma rester.

Så här kommer första looken. Den ser lite matt och tråkig ut. Men i verkligheten är det massor av skimmer/glitter som ibland är omöjligt att fånga med kameran. 






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Skuggor från Norn's Palette:
Self
Passion
Pink Chameleon
Skuggor från Urd Palette: 
Past
Time
Skuggor från Verdandi Palette: 
Now
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lashes To Kill No Panda Eyes från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Angel från Face Stockholm.
Läppstift: Creme Lipstick Brown Rose från Odens Eye Älva collection.



Primer: Primed & Peachy Cooling Matte Skin Perfecting Primer från Too Faced.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Powder Shaker Porcealine från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Blush: Blushon Bubble nr 46 från Nouba.



Vi får se om jag får upp nästa look från idag, redan nu ikväll. Men det börjar bli sent så vi får se om jag orkar, annars så kommer den i morgon.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Stone Cold Fox Palette - Colourpop Cosmetics

En väldigt stillsam look blev det igår morse. Vi hade varit på Arlanda och hämtat yngsta dottern som kom hem från Italien. Hon landade halve...