27 april 2021

Blood Lust Palette - Jeffree Star

Okej... min skambeställning... Blood Lust från Jeffree Star. Har ett par till paletter från honom men efter att jag beställd dem så har han blivit helt sågad i beauty världen. Ingen av alla de youtubers jag tittar på eller många av alla de jag följer på Instagram köper han grejor längre, eller ens nämner hans namn i sina kanaler. Han är helt sågad. Varför? Tja jag har inte hängt med helt och fullt, men det är nåt med att han uttalar sig rasistiskt och nedlåtande om folk. Så till den grad att han blivit helt bojkottad. 

Så, jag har brottats med mig själv hur jag skulle göra, för hans grejor är bland dom bästa på marknaden, bra kvalité på själva skuggor och annat, coola förpackningar, enligt mig fantastiska färgskalor om man gillar färg osv. Svårt att motstå med andra ord. 

Nu tror ju inte jag att människors bojkott av honom kommer att stjälpa honom alls, han är ju mångmiljonär och tjänar pengar på alla möjliga håll. Fastigheter och annat. Så, ska jag också bojkotta honom?? Hjälper det. För rasister kan ju brinna någonstans där det är väldigt varmt, om ni frågar mig. 

Well, när jag såg att de reade den här paletten på Beauty Bay kunde jag inte motstå till slut, har haft span på den här paletten ända sedan den släpptes för över ett år sedan tror jag det var. Så med lite dåligt samvete så kommer den här... The Blood Lust Palette från Jeffree Star. Jag kommer att lägga upp själva sminkbilderna på Insta men jag kommer inte att tagga honom eller skriva ut palettens eller skuggornas namn där. 





Blood Lust Palette - Jeffree Star






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från Blood Lust Paletten.
Deviant
Scandal Water
Dungeon
Pink Magic
Wet Jewel
Betrayal
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kvd Beauty's Alchemist Palette.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lashes To Kill No Panda Eyes från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Retro Matte Liquid Lipcolour Atomized från MAC.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Infallible 24 Hour Mattifying Foundation 10 Porcelaine från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.



Tja så, så här ser en dåligt samvete sminkning ut...

Sminka lugnt

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...