01 mars 2021

The Metal Matte Palette - Kat von D Beauty/Kvd Vegan Beauty

Letade fram en äldre palett i morse. När jag hittade den här på rea hos Sephora för några års sedan var jag helt överlycklig. Den är fantastiskt fin. Älskar färgerna i den här och kan i bland ta fram den och bara sitta och stirra på färgerna. Har dock inte använt så himla många gånger som man kunde tro då. Men, i morse fick den komma fram. Tyvärr så är ju Kat von D Beauty ett märke längre, utan hon är bortkopplad från märket och det heter numera Kvd Vegan Beauty. I och med det blev märket mycket mer tråkigt, inte lika roliga produkter längre. Så synd. 





The Metal Matte Palette från Kat von D Beauty (numera Kvd Vegan beauty, paletten existerar inte längre).






Bas för skuggorna: Eye Primer från Anastasia Beverly Hills.
Samtliga skuggor från Metal Matte paletten.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fringe.
I globlinjen: Oak.
Yttre vrån samt under ögat: Velvet.
Över rörliga delen av ögonlocket: Flash.
Highlight i inre vrån: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner från Loreal.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Läppenna: Nightmoth från MAC.
Läppstift: Vice Lipstick Cherry från Urban Decay.



 Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Highlight: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Bronzer: Laugh från It Cosmetics Your Most Beautyful You Palette.
Blush: Love från It Cosmetics Your Most Beautiful You Palette.
 


 Har haft en lååång arbetsdag... från öppning till stängning. Brukar inte jobba så långa pass, så jag känner mig helt slut. Åkt tidigt hemifrån och kommit hem sent. Så nu ska jag ta min värkande kropp och grusiga ögon och krypa till kojs. 

Natti!

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...