31 januari 2021

The Book Of Magic Palette - Beauty Bay

Så, ytterligare en look med the Book Of Magic Palette från Beauty Bay. Och jag fick äntligen också ändan ur att filma samtidigt. Så nu är den här looken på väg upp på min YouTube kanal. Blev inte så nöjd, men det var inte palettens fel. Tror att jag blir lite stressad när jag filmar och har för bråttom för att filmen inte ska bli för lång. Och då blir det lite si och så. När jag filmar gör jag också alltid basen först, innan jag sätter igång och filmar, för att spara lite tid liksom, det gör jag aldrig annars. Och så fick jag lite "fall out" så det blev lite fläckigt under ena ögat. Nåja, jag tvättade av mig alltihopa tio minuter efter att jag var klar...




The Book of Magic Palette från Beauty Bay.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer fårn Smashbox.
Samtliga skuggor från Beauty Bay's Book Of Magic Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Enchanted.
I globlinjen: Sorcery.
Yttre vrån: Voodoo och Hex.
Mitt på ögonlocket: Alchemy.
Under ögat: Potion.
Highlight i inre vrån: Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Mascara: The Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.




Läppstift: Butter Lipstick Liqorice från NYX Cosmetics.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Moisturizong Foundation Stick Ivory från E.l.f Cosmetics.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronzer från Physicians Formula.
Highlighter: Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Blush: Sin från Nars.
Mist: Photo Finish Setting Spray från Smashbox.



Tjaha, det var den helgen det. Fort går det, jobbarvecka väntar. Det som håller mig uppe är att jag är ledig nästa helg igen... så skönt.

Vi lyckades i alla fall ta oss ut på en långpromenad idag.  Soligt, gnistrigt, kallt. Sju och en halv kilometer. Jag var trött och seg och var inte sugen på att gå ut alls, men när vi väl kom ut så var det så skönt att jag ville gå längre än vad jag hade tänkt från början. Så det var ju bra. Annars så har jag inte åstadkommit så mycket. Gubben håller på i verkstan och renoverar fönster som vi köpt begagnade. I sommar ska vi isolera och bygga om ett uterum som vi har så att det ska bli våran matplats, eftersom vårt kök är så litet och trångt. Så fönstren som ska sitta där håller på att fixas. Mycket jobb är det. 

Vi ses o morrn... sminka lugnt!

 

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...