28 januari 2021

The Book Of Magic - Beauty Bay

I gårkväll när jag kom hem från jobbet stod en en kartong på köksbordet. Den innehöll den här paletten... The Book Of Magic från Beauty Bay. ALLA ravear om den här paletten och jag har varit så nyfiken att få testa den. Så var den på rea på Beauty Bays sida så jag slog till direkten. Jag blev mäkta förvånad när de räknade ut att frakten var 3, 95 kr... hur är det ens möjligt?? Paletten kostade 107 kr. Så, totalt 110, 95 kr... Ingen tullavgift heller. Wohoo... jag klagar inte! 

Jag har inte hört något annat än positivt om den här paletten, ska bli spännande att prova.



Book Of Magic Palette från Beauty Bay.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer.
Samtliga skuggor från Beauty Bay's Book Of Shadows Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sorcery samt Enchanted.
Globlinjen: Voodoo.
Yttre vrån: Hex.
Över rörliga delen av ögonlocket: Charmed.
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: Volume Million Lashes Top Coat Glitter från Loreal.
Highlight i inre vrån: Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.





Retro Matte Liquid Lip Colour Atomized från MAC.




Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlighter: Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Blush: Pure Radiance Powder Blusher Cherry från HM (utgången produkt).




Nu har jag ju inte provat alla färger i paletten, uppenbart. Men de som satt på mina ögonlock idag var helt fantastiska. Pigmenterade, lättblendade och helt fantastiska. Kommer helt klart bli fler looker de närmaste dagarna.

Sminka lugnt!

 

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...