02 januari 2021

Årets första sminking med The Greed Palette - Lucky Bunny Cosmetics

Slut på alla ledigheter, dags att börja jobba igen. Nu jobbar jag visserligen bara lördag och söndag sen har jag ledigt på måndag igen. Och äntligen, nytt år är lika med nytt schema och jag jobbar bara var tredje helg från och med nu. Så efter den här helgen så är det tre veckor till nästa jobbhelg. Sååå jäkla skönt!

Okej, så årets första sminkning blev en smärre katastrof. Jag förklarar nedanför varför, men det är den där jäkla glittereyelinern i globlinjen som sabbade alltihopa. Ser så kladdigt och fult ut. Men men, jag får hoppas att det här inte sätter standarden för resten av årets sminkningar ha ha.

Jag har också för första gången någonsin i mitt liv gått till jobbet med lösögonfransar på. De som jag fick från Hello Dame London är precis lagom. Det är bara halva, inte för långa (så att jag kan ha glasögonen på) och precis lagom. Jag lyckades också få på dem inom en rimlig tid, vilket alltid är ett problem för mig, eftersom jag är så ovan att sätta på fransar. Suger på det. Men idag var dagen då jag gjorde det till jobbet för första gången, vad jag nu kan komma ihåg.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Samtliga skuggor från Lucky Bunny Cosmtics Greed Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Angel.
I globlinjen: Danni och Kiki.
Yttre vrån: Lola.
Över rörliga delen av ögonlocket: Amethyst samt glitter från Pixi Beauty Glitter-y Eye Quad RoseBronze.
Highlight i inre vrån: Highlighter Pressed Powder Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Glitter i globlinjen: som förstörde hela looken... den har så mörk bas att istället för att bara glittra så blir det en mörk geggig rand som syns alldeles för mycket och det ser bara kladdigt och fult ut. Jag blev skitirriterad på mig själv, för jag har försökt göra samma sak tidigare och det blev lika fult då med. Så nu har jag lärt mig det... använd den till något annat! I allafall: Heavy Metal Glitter Eyeliner Punk Rock från Urban Decay.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Brow Definer nr 2 från Hello Dame London.
Fransar: Magnetic Lash Enhancers A16 från Hello Dame London.




Läppstift: Be Legendary Lipstick Violet Riot matte från Smashbox.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Born This Way Pearl från Too Faced.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlighter: Highlighter pressed powder Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Blush: Bee från Juvia's Place The Saharan Blush Vol. II Palette.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...