31 december 2020

Gott Nytt År!

Jaha hörni alla vänner. Så har vi kommit till sista dagen på året. Vi sitter här hemma i mysbrallorna och gör som vi alltid gör vilken ledig kvälls om helst. Inget partaj här inte. Vi har ätit lite gott i alla fall och så småningom kommer lite dessert. Vill bara låta maten sjunka lite innan. Lite bubbel på tolvslaget blir det väl också så klart. 

Jag bestämde mig i allafall för att försöka göra någon sorts nyårsaktig sminkning, lite silver och glitter. Filmade även in den och håller på att ladda upp den på you tube. Tja, den satt på i tio minuter sen hoppade jag in i duschen. 






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Your Capable från Revolution Makeup's What You Waiting For? palette.
Yttre och inre vrån: Wicked Style från samma palett som ovan.
 Mitt på ögonlocket: Frost från Fifty/Fifty Makeup's Winter Palette samt glitter Bark At The Moon  från Ztirl Cosmetics. Duttade även glittret en bit ner under ögat.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Solstice från the Winter  Palette.
Highlight i inre vrån: från technic Cosmetics Mega Glow Highlighter Palette.
Eyeliner: Aqua Liner 18 från Make Up For Ever.
Glitterprickar längs vingen samt ovanför brynet: Poker Face från Ztirl Cosmetics.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Brow Definer 2 från Hello Dame London.





Läppstift: Merry Go Red från Milani.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Highlighter Pressed Powder Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Blush: Blushon Bubble nr 121 från Nouba.



Jag önskar er alla en superskön och glittrande nyårsafton, ta hand om er och var försiktiga där ute!

Kram!

1 kommentar:

Lotta L sa...

Gott Nytt År!
Lugnt firande här också, vi har Misha nu. Jag har fortfarande sminket på mig som inte alls blev vad jag tänkte. Hade planerat nåt som ditt, men råkade göra basen först av gammal vana. Blev knallblå eyeliner o lite lagom glitter. Så fort dom slutat smälla ute (rätt mycket faktiskt!) ska vi gå ut med Misha, och sen ska jag tvätta av mig. Kram!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...