31 oktober 2020

Halloweensminkning

Så här kommer gårdagens look. Eftersom jag är ledig i helgen och inte kan göra en halloweenig sminkning till jobbet idag, så fick det bli igår. Orange och svart för hela slanten. Till och med mina kläder. Jag hade på mig mina stora svarta gucci glasögon också. 

En kund på jobbet, äldre farbror sa till mig när jag kom fram till honom för att hjälpa "Oj vad mörk du är... är det för att det är Halloween?" Sååå gullig, vad svarar man?  Jag ser ju alltid ut så här.







Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Samtliga skuggor från Juvia's Place The Tribe Palette (inga namn på skuggorna).
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: Clementine från Colourpop's Orange You Glad Palette.
Highlight i inre vrån: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Grön linje i globlinjen: Superliner Perfect Slim Green från Loreal.
På vattenlinjen: Molten Eye Pen Tuscan Cypress från HM.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Bad Gal Bang från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.



Everlasting Liquid Lipstick Witches från Kvd Vegan Beauty.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Bali från Ofra Cosmetics Island Time Palette.
Blush: Neo från Juvias's Place The Saharan Blush Vol. I. palette.





 Så, nu är jag äntligen ikapp med mina inlägg. Inte för att det spelar någon roll, men jag vill på nåt viss alltid lägga upp sminket samma dag jag gjort den, men det funkar inte alltid pga jobbet. Nåja, nu är jag ledig och jag sätter mig nog senare i eftermiddag och hittar på nåt med sminket. Är trött och sliten efter veckan och orkar inte hitta på nåt annat. Så, vi ses nog senare ikväll!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...