27 september 2020

Glittrig lördag

Lite jobbig helg har det varit, jobbarhelg, haft migrän i flera dagar, tog nästan tre timmar att komma hem i fredags och igårkväll från ingestans fick jag en inflammation (tror jag att det är) i handleden, började lite smått som ett ilande och idag har det eskalerat så jag kan inte i princip använda handen. Svårt att skriva det här för det gör så ont när jag rör på fingrarna, så jag ska inte sitta här och skriva längre.

Här kommer i alla fall lördagens sminkning.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynbenet: Vanilla från MAC.
Skuggor från Myali Beauty Ayubia Palette (inga namn på skuggorna), samt skuggor och glitter från  With Love Cosmetics The Green One Palette (inga namn på dessa heller).
Highlight i inre vrån: Emerald från Kvd Vegan Beauty Alchemist Palette.
Glitter i globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Studio från Urban Decay.
Eyeliner: Aqua Liner 7 från Make Up For Ever.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquified Metallic Matte Lipstick Scream My Name med Liquified Metallic Lip Transformer Magic Metal Transformer duttat ovanpå mitt på läppen. Båda från Too Faced.



Primer: Strobe Globe Aspen från Make Up Store.
Bas: Soft Touch Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: från Revolution Makeup's Golden Sugar Palette.
Highlight: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Glazed Donut.
Blush: Perfect Blush 08 Purple Rose från IsaDora.
Mist: Perfect finish Face Mist från Kicks.



 

Natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...