28 augusti 2020

Blå fredag

Man skulle ju kunna tro att jag skulle vilja fortsätta använda mina nya paletter som ni sett bilder på i de senaste två inläggen här. Den ena av dem har jag ju inte ens testat. Men, jag satte på mig en blus som var marinblå i morse. Finns inga blå skuggor i någon av paletterna... och mitt matchningsnördiga jag, står inte ut med att ha någonting annat än blått då. Så trots att jag dör för att fortsätta testa paletterna så blev det bara gamla skuggor idag. Men, de behöver ju användas också... 






Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlijen: m/s Boarding från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Crystal Queen från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Liquid Fairy Lights Lagoon från Pixi by Petra.
Highlight i inre vrån: Mega Glow Highlighter från technic.
Eyeliner (utan vinge): Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Lip Liner Plum Delight 01 från Kicks. 
Läppstift: Color Riche 136 Dahlia Insolent från Loreal.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: egen blandning.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Mega Glow Highlighter från technic.
Blush: Butter Blush Rosy Pink från Physicians Formula.
Mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.



 Jobbarhelg väntar, så smink blir det både lördag och söndag. Vi får se om det blir nya paletterna eller inte...

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Superfint!
Idag har jag sminkat mig lite grann. Vi var och åt pizza nu ikväll och då måste man sätta på sig ansiktet. Förutom det gamla vanliga nästan ingenting, piffade jag till mig med ett knallblått streck på övre fransraden. Tyckte det blev fint faktiskt!

marinamake sa...

Tack! Så kul att du ändå försöker med sminket lite tycker jag. Synd att jag inte kan se det. Pizza... det var ett tag sen jag åt. Nu blev jag lite sugen...

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...