28 april 2020

The Chocolates - Juvias Place

När jag nu ändå var inne på att använda mina Juvias Place Mini Bundle paletter så tänkte jag att jag ska göra en sminkning per palett. Så, den nude-iga igår. I morse fick det bli den bruna, The Chocolates. Då har jag kvar den lila och den berry färgade sen, mina favoriter.








Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor: från Juvias Place the Chocolates Palette.
Glitter över inre halvan av ögonlocket: Blue Moon från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Infinity Highlighter från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Roller Lash Mascara från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Millebaci Long Lasting Lip Color nr 5 från Nouba.




Primer: Pore & Fine line filler från Sephora.
Bas: Blur Longwear Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder från Catrice.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Infinity Highlighter från Linda Hallberg Cosmetics.
Blush: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.
Mist: Perfect finish face Mist från Kicks.



Så idag gick jag hem tidigare från jobbet, ca två timmar innan jag skulle ha slutat. Svidig i näsan, tjock i halsen, varm i ansiktet... skit. Bara till att packa ihop och åka hem. Så nu blir jag hemma några dagar. Vill ju inte riskera något. Så sent som igår skrev jag om min gubbes kollega som troligtvis ligger i Corona. Vi vet ju inte säkert, men man vet aldrig. Så jag håller mig hemma några dagar och hoppas på att det bara är helt vanliga förkylningssymtom jag känner.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...