25 april 2020

Morphe Brushes Jaclyn Hill Vol II och Kaleidos

I min värld så blev detta en katastrofal sminkning. Färgkombon blev inte som  jag ville, det blev fläckigt och fult och det var inte alls meningen att yttre vrån skulle se mer eller mindra lila ut, men jag ville mörka ner den klarröda jag lagt där och tog lite svart och duttade på och plötsligt hade jag en fläckig, muddig ful soppa. Den turkosa mitt på locket ville heller inte blenda ordentligt, så klart, det är inte en blendbar färg med det röda, det blir automatiskt en muddig färg... Nåja, jag hade ont i huvudet, trött som attan och var på allmänt grinigt humör och inte blev det bättre när jag insåg att allt blev bara kladdigare och kladdigare. Jag fick gilla läget, avsluta och åka till jobbet.

Så det var inte en dag där jag förväntade mig komplimanger för sminket. Det gör jag aldrig, men jag får ju dem titt som tätt. Men idag... jag vet inte hur många som har givit mig komplimanger och kommenterat mitt smink på ett positivt sätt. Så roligt när jag var så missnöjd. Så, man ska inte vara för hård mot sig själv, det är bara en själv som ser det.  






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Från Morphe Brushes Jaclyn Hill Vol II Palette:
No Joke
Feelin' Myself
Dance Party
Livin My Best
Temptress
Från Kaleidos Makeup Futurism V: Electro Turquoise Palette:
Tron
Glitter längs globlinjen samt i underkant av brynet: Glitter Liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Highlight i inre vrån: från Makeup Revolutions Soph X Highlighter Palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner från Loreal.
Mascara: Roller Lash Mascara från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Envy Metallic Matte 340 Riveted från Esteé Lauder.



Primer: SOS Primer från Clarins.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: 3D Pyramid Egyptian Clay Bronzer från Ofra Cosmetics.
Highlight: från Makeup Revolution SophX Highlighter palette.
Blush: Perfect Powder Rouge 04 Coral Blossom från IsaDora.
Facemist: Infallible Fixing Mist från Loreal.




Mitt dåliga humör i morse blev inte precis bättre när jag kommit till jobbet och insåg att jag kommit dit en timme för tidigt... daaahhh! Hade inte kommat ordentligt i schemat och jag trodde jag skulle öppna butiken, men neeej, när min kollega klev innanför dörren undrade hon vad jag gjorde där. Fanken jag som var så trött, hade kunnat sova en timme till. Ja ja, fick skylla mig själv...

Nu är det bara söndagen kvar, så är jobbarhelgen över.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...