29 mars 2020

Lilac You A Lot - Colourpop





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Ghostin´ från Colourpop's Lilac You A Lot Palette.
I globlinjen: Iffy från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Filtered från samma palett som ovan, samt en dutt Carbon från MAC.
Över rörliga delen av ögonlocket: Liquid Eye Colour från HM, inget namn.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Velvet Matte Lip Pencil Dirty Mind från Nars.



Primer: the POREfessional Hydrate Primer från Benefit.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Blush: från Revolution Makeup's All About Pink Palette.
Highlight: Crystalline Glow  Prismatic Pearl från bareMinerals.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



2 kommentarer:

Lotta L sa...

Så fint! En väldigt härlig lila!
Jag sminkade mig faktiskt både fredag, lördag och söndag! Inte mycket, men ändå. Och jag bakade lite kakor i helgen. Så jag har försökt att muntra upp mig. Men jag träffade ju faktiskt min syster också i söndags, som du såg på Instagram. Vi har inte setts på jättelänge, och vi pratade en hel del. Det piggade definitivt upp mig! Egentligen är vi kusiner, men vi har växt upp så nära varandra att vi kallar oss för systrar. Jag är en dag äldre.
Annars så har jag blivit sjukskriven helt en månad till, så får vi se sen. Känns rätt skönt faktiskt. Jag är rätt skör fortfarande.
Hoppas du slipper bli permitterad! Och hoppas, hoppas allt snart blir normalt igen! Vi vet tex inte om det blir nån student för dottern. Känns ju tråkigt när hon har köpt studentklänning, balklänning, skor, studentmössa och betalt flak.
Ha det gott! Kram

marinamake sa...

Tack! Ja jag älskar ju lila. Vad duktig du är som bakade. Jag brukade älska att baka för om åren, men på nåt vis har jag kommit ifrån det helt och hållet. Jag saknar att ha lusten till det, men lyckas liksom inte. Det är samma sak med att sticka och virka. Har gjort det massor i mina dagar. Men aldrig nu... ser en garnaffär och jag känner spontant alltid att jag vill gå in och köpa nåt, men sen kommer jag mig inte för att sätta mig ner. Psykologen säger att det hänger ihop med depressionen, man tappar lusten. Men skulle väldigt gärna försöka komma igång igen. Vad härligt att du står så nära din kusin. Jag har ingen som jag känner så för. Har helt kommit ifrån allt umgänge med vänner efter alla flyttar och sånt jag gjort. Så jag har bara arbetskompisar och familjen. Lite tråkigt, för jag saknar att ha nån att träffa och fika med eller ett glas vin och bara tjabba lite.
Vad skönt att du fick fortsätta vara lite mer sjukskriven, det behöver du nog. Jag hade nästan hoppats på permitteringen, för då hade jag kunnat ta det som en sjukskrivning. Det är ju dyrare att vara sjukskriven än att vara permitterad. Men jag ska väl vara tacksam så klart att jag fortfarande får gå till jobbet som vanligt. Jaa, man börjar bli rejält less på allt det här, man kan hoppas att det vänder snart även om jag tror att det tar lååång tid innan allt är tillbaka till helt normalt igen. Kanske flera år.
Vad tråkigt för din dotter med studenten. Sånt suger ju. En sån grej kommer ju bara en gång i livet. Min yngsta tar studenten nästa år, så hon klarar sig väl får man väl anta. Till dess borde väl ändå kunna vara lite normalt när det gäller sånt hoppas jag.

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...