28 mars 2020

50/50 Makeup

Jobbarlördag... lugnt och Coronastilla... tills en och en halv timme innan jag skulle sluta, så brakade lös. ensam i butiken fick jag slita för två. Men det var okej, jag sålde massor, och det får man vara tacksam för i dessa tider. Kände mig nöjd när jag kunde åka hem en halvtimme efter att jag borde stängt butiken. 

På morgonen var jag trött och inspirationslös, men lyckades knåpa ihop nedanstående innan jag for iväg. Lite lätt försenad, fick köra allt annat än lagligt till jobbet. 







Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sugar från 50/50 Makeup Winter Palette.
I globlinjen: Tulip från 50/50 Makeup Spring Palette.
Yttre vrån: Santa Baby samt Spice från Winter Paletten. Har även duttat lite Carbon från MAC.
Inre halvan av ögonlocket: Activist från Kat von D's Vegan Palette samt glitter Starburst från Coastal Scents.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Cloud 9.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Längs globlinjen: NYX Cosmetics Vivid Brights Eyeliner Vivid Fire.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Retro Matte Liquid Lip Colour High Drama från MAC.



Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Soft Touch Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Ofra Cosmetics Nikkie Tutorials Collab Highlighter Cloud 9.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...