01 oktober 2019

Kaleidos Futurism III Astro Pink Palette

Så var det dags för palett nr 2 från Kaleidos. The Astro Pink Palette. Suuuperfin palett, har använt alla färger utom en (som är en ljust beige färg). Jag är helt uppihejsan över dessa palette och vet inte hur jag ska vrida och vända för att använda allt på en gång. Just nu testar jag en palett i taget, men sen blir det ju kul att testa kombinera färger mellan paletterna. Den här sminkningen är från igår, så i morse testade jag den tredje och sista paletten. Kommer bilder i morgon. 

Tyvärr höll inte den här sminkningen. När jag kom hem hade det lagt sig i kladdiga veck. Det tror jag inte beror på själva skuggorna utan att kombon av basen under och själva skuggorna inte var så lyckad. Behöver använda en annan bas. Har hänt förut att det kladdar ihop sig när jag använder skimmerskuggor ihop med Kat von d's Concealer Creme, som annars är superbra som bas tycker jag.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Kaleidos Futurism III: Astro Pink.
Längs brynbenet: Stardust.
I globlinjen: Nebula.
Över rörliga delen av ögonlocket: Neptune.
Yttre vrån samt under ögat: Cosmos.
Highlight i inre vrån: Lightyear.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Damn Girl! från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Läppenna: The Lip Pencil 504 från 3Ina.
Läppenna: The Lipstick 111 från 3Ina.




Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Laugh från It Cosmetics Your Most Beautiful You palette.
Highlight: Live från It Cosmetics Your Most Beautiful You palette.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX.
Mist: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.




Tredje paletten i morgon alltså!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...