28 oktober 2019

Blå monocromatisk med Jawbreaker - Jeffree Star

Så klart var jag tvungen att testa vidare med Jawbreaker paletten. Helt fantastisk är den. Färgkombinationerna är oändliga och den har färger som helt och hållet passar min smak. Skulle kunna göra oändliga sminkningar. Men jag har annat nytt att testa också, så i morgon kommer det bli något annat. Idag valde jag att hålla mig till en färgskala, så jag har använt mig av de tre blå skuggorna som finns i paletten, samtliga är matta.






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Jeffree Star Jawbreaker Palette.
I globlinjen: Soaked.
Inre halvan av ögonlocket: Brain Freeze.
Yttre vrån: Delicious.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Saphyre från Kat von D's Alchemist Palette.
Kajal: Cool Mood Crayon Happy Mood från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Aqua Liner nr 18 från Make Up For Ever.
Mascara: på övre fransarna Top+Bottom Mascara från Ardell, på undre fransraden Mega Volume Miss Manga Indigo från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Retro Matte Liquid Lipcolour Moon Landig från MAC.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Blossom Glow från Wet n Wild megaglo Highlighting Palette.
Blush: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.







Solens sken, och jag brukar alltid försöka fota några av bilderna i dörröppningen för att få lite dagsljus. Nu börjar det ju bli lite för mörkt och det har dessutom varit väldigt disigt på sistone så snart är det ingen idé att försöka stå vid ytterdörren. Men i morse så... solen sken för fullt och jag tänkte att nu jädrans ska jag få en fin bild med bra ljus. Men tjaa, ha ha, jag är ju så extremt ljuskänslig så ja,  nån fin bild vet jag inte. En kisande, grimaserande Marina ha ha! Men soligt var det ju ... skönt ändå!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...