23 september 2019

Söndag med Blush Tribe och Kat von D

Så var jobbarhelgen äntligen över. Lika skönt varje gång. Jag har varit hängig och känt mig febrig, svidig i näsan och tjock i halsen... igen. Hade samma vända för ett par veckor sedan. Då kände jag mig dålig i över en vecka, men det vill inte bryta ut. I morgon tänker jag sova, inte göra någonting och äta alvedon... kanske blir det bättre. En sminkning kommer jag säkert att göra. Man ska ju ägna sig åt sånt man blir glad av har jag hört. Alltså en sminkning :-)

Men, i morse så blev det nedanstående...




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från  Smashbox.
Under brynet: Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Paulina från Blush Tribe's Paulina Palette.
I globlinjen: Aubergine från Paulina paletten.
Inre halvan av ögonlocket: Mercy från Kat von D's Vegan Palette, samt glitter Love Parade från Ztirl Cosmetics ovanpå det.
Yttre vrån: Sharon från Lars Wallin Make It Your Own collection.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Hypnose från Lancome.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Läppstift: Viva Glam Ariana Gande från MAC.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: från the Cali Contour Palette från Smashbox.
Highlight: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: Butter Blush Rosy Pink från Physicians Formula.
Mist: H2 Glow Mist Linda Hallberg Cosmetics.




De va de hele... natti, natti!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt med lila!
Javisst är det skönt att jobbhelgen äntligen är över! Jag har varit ledig idag tisdag. Inte varit ute alls, tvättat hela dagen. Jäklar vad tvätt där var!
Hoppas du inte blir sjuk nu!

marinamake sa...

Ja du det är alltid lika skönt. Nu väntar ledig helg igen, såå skönt. Tvätten kan ju vara mördande. Jag vet inte hur du har det men jag har ju egen tvättmaskin eftersom vi bor i hus, har du tvättstuga du måste gå till? Så jag kör ju maskiner lite då och då, så jag får sällan jättehögar. Dock har vi varken torktumlare eller torkskåp, så allt måste självtorka. Därför kör jag en maskin här och där, så att jag får plats att hänga.
Har fortfarande inte blivit sjuk... så det läre nog inte bryta ut. Men det känns så drygt att vara hängig var och varannan dag. Nån gång blir det väl bra...

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...