13 augusti 2019

Lila med Make Up Store

Jag fortsätter leta fram gamla grejor. Idag blev det till mestadels från Make Up Store. Jag har nästan hela deras gamla sortiment av ögonskuggor. Skuggor från innan de gjorde om till de fyrkantiga förpackningarna (som jag inte gillar). Jag har skuggor som är från typ början av 2000 som var typ när jag upptäckte Make Up Store. De finns inte kvar i deras sortiment längre. 

Deras sortiment har ju krympt betydligt efter att de gjorde om allt. Inte alls samma utbud av färger, absolut mer begränsat. Så himla tråkigt. För fanns det ju så mycket fint att välja på så att man inte visste hur man skulle kunna välja. Så är det tyvärr inte längre. 

Nåja, här kommer en del av mina gamla Make Up Store skuggor .




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Honey Pie Purple från Make Up Store Lars Wallin collection.
Inre halvan av ögonlocket: Single Eyeshadow nr 57 från Nouba.
Mitt på locket: m/s Inspiration från Make Up Store.
Yttre vrån och in över globlinjen: m/s Dita från Make Up Store samt en dutt Magic Dust Eyeshadow Dark Lullaby från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Crystaline Glow Prismatic Pearl från bareMinerals.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Pink Fool från HM (utgången produkt).



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Hyper Real Glow Get Lit från MAC.
Blush: från Make Up Revolution All About Pink palette.



Jag har varit såå trött idag, haft liten ångestattack med, får det med jämna mellanrum, inget allvarligt, men jag blir lite handlingsförlamad. Det hjälper att sitta och pilla med sminket, förmodligen för att det är något jag gillar och det lugnar. Nåja, jag kände inte för nåt annat så jag har suttit och gjort två sminkningar idag. Sista veckan på semestern, bara några dagar kvar. Kan vara det som framkallar ångestattack. Vädret känns höstigt och det får mig också att må lite dåligt. Nåja. Bättre i morgon kanske.

Inga kommentarer:

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...