11 juli 2019

The Zulu, The Zaharan II och The Douce - Juvia's Place

Inte helt nöjd med denna sminkning heller. Älskar färgerna, till skillnad från förra inlägget. Åhh missförstå mig rätt, färgerna från gårdagens smink var helt okej, men jag tycket inte att de klädde mig. Så jag kände mig blek och ful. Sen hade jag sovit dåligt och mina redan rynkiga, överskottsskinniga ögon hängde mer än vanligt. 

Lite samma idag, fasten jag älskar den här färgkombon. Men jag hade bråttom, upptäckte att jag suttit alldeles för länge och fick i all hast avsluta sminkning i lite panikfart. Inte bra... sen började mina tårar att rinna, igen. Så jag såg så jäkla kladdig ut när jag kom till jobbet och mascaran och allt smink under ögat hade smetat ut sig långt ner under ögat. Så jäkla irriterande. 

Lite sugen på att göra om den här looken för jag gillar verkligen färgkombon. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Crepes från Juvia's Place The Douce Palette.
Inre halvan av ögonlocket: rosegold aktig skugga från Juva's Place The Zulu Palette.
Yttre vrån: mörk rödaktig skugga från Juvia's Place Saharan II Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Ofra Cosmetics Pillow Talk Highlighter.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.




Läppstift: Ciaté London Jessica Rabbit Glitter Storm Lipstick.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene samt Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: från Make Up Revolution Ultra Blush Palette Golden Sugar.
Highlight: Ofra Cosmeticcs Highlighter Pillow Talk.
Blush: Berry Merry från E.l.f. Cosmetics.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




I morgon väntar äntligen ledig fredag.  Jag är aldrig ledig på en fredag men nu över sommaren så är schemat inte riktigt som det brukar vara. Lite hipp som happ. Ska bli skönt hur som helst, för sen väntar jobb både lördag och söndag. Semestern hägrar... 6 arbetsdagar kvar!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Häftigt med rött!
Mina ögon rinner också. Jättejobbigt. Blir helt fel när man ska sminka sig. Undrar om det beror på pollen? Fast jag kan ju vara så även på vintern.

marinamake sa...

Jag älskar röda sminkningar! Ja, visst är det jobbigt! Jag är inte pollenallergiker. Mig veterligen är jag inte allergisk mot nåt, har inte lyckats lista ut vad som orsakar att mina ögon rinner ibland. Det är oftast bara ett öga. Om jag vore allergisk borde ju båda ögonen rinna tänker jag. Och det är ju bara ibland. Fattar ingenting. Mitt är året om.

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...