31 juli 2019

Gul/orange/rosa smocka

En sista sminkning i Juli. Har sminkat mig oftare nu på semestern än jag normalt brukar göra när jag har semester. Men, jag har inte haft så mycket att göra, förutom att stå på alla fyra med näsan i rabatterna. Och, jag älskar ju att sitta och hålla på.

Om man vill se en sammanfattning av hela månaden, så gör jag det varje månad på Instagram, makebymarina.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up For Ever.
Inre halvan av ögonvrån: The Cream Eyeshadow 301 från 3Ina.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Gul samt orange skugga från Juvias Place The Zulu palette.
I globlinjen: rosa skugga från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Paulina från the Paulina Palette från Blush Tribe samt Zohra från The Sahara II palette från Juvias Place.
Dutt i inre vrån: Chefchaouen från The Saharan II Palette.
Under ögat: Friends och Sigge från Paulina Paletten.
Highlight under brynets högsta punkt: Vivid Brights Highlighter Peach Lights från Make Up Revolution.
Kajal: Happy Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Mascara: The Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.








Glam Matte Zip It Rouge 513 från Loreal.



Ingen foundation...

Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Peach Lights från Make Up Revolution.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.
Mist: Face Mist från Make Up Store.



I morgonbitti måste jag faktiskt upp och hoppa tidigt, trots semester. Jag har en tid hos tandläkaren som jag fick akut häromdagen. Har tappat en bit av en gammal lagning så jag har ett stort hål i en kindtand och väldigt vassa kanter som skaver mot tungan bara av att prata. Väldigt oskönt. Så det måste ju fixas. Ingen sovmorgon i morgonbitti med andra ord :-(

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...