29 juli 2019

Grönt med Paulinapaletten - Blush Tribe

Så här kommer min sista sminkning med Blush Tribe's Paulina Palette. Eller, den sista är det väl inte så klart, men nu har jag testat samtliga färger i paletten. Heeelt galet bra. Bara en som jag upplevt problem med och det är den mörka matta lila, Aubergine. Lite svår att få till att fästa och blir gärna fläckig. Men, det kan vara jag som måste lära mig att hantera den, kanske en annan primer eller nåt. Får testa lite mera. Hur som helst, i det stora hela en superbra palett.





Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Friends från Blush Tribe Paulina Palette.
I globlinjen: Humble från Paulinapaletten.
Mitt på locket: Soulie från Paulinapaletten.
Yttre vrån: Sigge från Paulinapaletten. Ville ha det lite mörkare så jag har även duttat dit lite San från Juvia's Place Tribe palette.
Highlight i inre vrån: Koro från Tribepaletten.
Highlight under brynets högsta punkt: Strobe Highlighter Flash från Make Up Revolution.
Kajal: Happy Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Mayelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Läppstift: Caresse 202 Impulsive Fuchsia från Loreal.



Ingen foundation idag heller...

Primer:  Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Summertime Bronze Poudre Bronzante från technic Cosmetics.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Make Up Revolution.
Blush: Flamingo 937 från Sleek Makeup.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Jaha, annars så svettas jag runt i trädgården hela dagarna. Har klippt gräsmattan idag och fixat med lite annat. Svettas som en tok och det är sååå skönt att ta en dusch på kvällen, och sätta sig ner och göra en sminkning så klart.Vi äter god mat och bara njuter av semestern. Vecka nummer två börjar idag... det är lääänge kvar.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Mmm...grönt! Fint, gillar. Och läppfärgen är väldigt läcker med.
Klibbigt är det här med. Får knappt av jobbkläderna när jag slutar för dom har klibbat fast på kroppen. Fast idag har det regnat. Började när jag cyklade till jobb och så fortsatte det till jag slutade. Även om jag hade bil fick jag gå en del, och det var inte mycket mascara som satt kvar på fransarna när jag kom hem.
Och det där med foundation kan du skippa! Du behöver inte.

marinamake sa...

Usch ja, det är jobbigt när det är så där klibbigt. Inte kul att cykla i regn, då finns det inget smink i världen som håller. I skrivandes stund har ju vädret blivit lite mer som normalt svenskt sommarväder, inte så fruktasvärt hett. Fast jag gillar ju värmen ändå. Det är ändå så kort stund, sen är det höst/vinter och kallt igen. usch!

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...