20 juni 2019

Teal/rost

Äntligen är jobbarveckan över och långledig helg väntar med midsommar och allt. Har haft en eländes dag på jobbet med mycket folk, överhopad av jobb och vi alla känner lite panik. Nåja, nu ska det bli skönt med några dagars ledighet. 

Åstadkom denna teal/rost aktiga sminkning i morse innan jag gick iväg. Inte min bästa... men men.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Dahlia från Revolution Make Up's Flawless 4 palette.4
Längs brynbenet ovan globlinjen: Down Boy  från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Dense från samma palett som ovan.
I globlinjen: tealfärgad skugga från BH Cosmetics Take Me Back To Brazil palette.
Yttre vrån: m/s Lovely Linnea från Make Up Store samt en dutt Carbon från MAC.
Higlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Roger, Darling! från Ciatés Jessica Rabbit Collection.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal samt Heavy Metal Glitter Liner Amp från Urban Decay.
Mascara: the Colossal Volume Expres från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Lipgloss Fancy Nancy från Mary Kay.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Roger, Darling! från Ciatés Jessica Rabbits Collection.
Blush: Blushon Bubble nr 42 från Nouba.




Kommer nog inte så mycket mer från mig på ett par dagar. I morgon har vi besök av gubbens ena son med familj och sen blir det ev. partaj med grannarna på lördag. Vi får se.

Ha en superhärlig midsommar!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Nu har jag varit frånvarande igen, rätt länge upptäckte jag. Ursäkta! Önskar dig en Glad Midsommar i efterskott!
Jag har lite att läsa igenom nu! Hoppas allt väl.

marinamake sa...

Ohh absolut ingen fara, det är frivilligt att vara här som sagt :-) ! Hoppas att du haft det bra, och att midsommar varit härlig. Det har min varit, har ju fått vara ledig och allt!

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...