19 juni 2019

Sunrice - Make Up Store

Efter att ha legat upp sent igår natt och skrivit här på bloggen så har jag varit så himla trött idag. Vi har otroligt mycket på jobbet, sliter som djur för att hinna med och butiken är närmare 30 grader varm. Man är som en urvriden disktrasa när man kommer hem. Huvudvärken ligger på lur. Nåja, det är bara i morgon kvar sedan har jag turen att få vara ledig hela midsommarhelgen.

Lite bronzigt med diverse produkter blev det i morse.





Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: skugga från BH Cosmetics Take Me Back To Brazil palette.
I globlinjen: Succubus från Kat von D's Shade & Light palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: m/s Sunrice från Make Up Store.
Yttre vrån: m/s Kakaw från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Mary-Lou Manizer från the Balm.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.









Läppstift: Millebaci Long Lasting Lip Color nr 11 från Nouba.




Primer: Cooling Matte Skin Perfecting Primer Primed & Peachy från Too Faced. Andra gången jag testar denna, har fått den som ett litet prov. Dissade den häromdagen när jag testade första gången, och nu efter andra gången så är den nog fortfarande dissad. Den är nog inte dålig som jag först trodde. Bara väldigt konstig i konsistensen. Försöker man att för länge stryka på den på huden, så korvar den ihop sig i små microrullar på huden. Väldigt konstigt. 
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal. Lite för gul och mörk för mig. Brukar använda på sommaren när jag fått lite mer färg. Jag har uppenbarligen inte fått tillräckligt med färg ännu, för jag är ju alldeles gulflammig i fejset. Nåja...
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Mary-Lou Manizer från the Balm.
Blush: Duo Cheek Color Floral Blush Bahama Bronze från BC Cosmetics.
Mist: H2 Glow Mist från Linda Hallberg Cosmetics.




Så nu så, ska jag inte sitta uppe halva natten och jiddra en massa. Sova it is. Natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...