18 maj 2019

High Tides & Good Vibes - Tarte

Min äldsta var i Paris över en långweekend förra helgen tillsammans med ett par kompisar. Hon facetime:ade mig medans de strosade runt på Sephora där i stan. Stooor butik. Gissa om jag var avis. Jag bad henne att köpa en av Huda beautys Obsessions paletterna (den blå, har redan den lila och den röda). De finns så klart här, men jag hinner aldrig till Sephora här i stan medans de har öppet så varför inte en från Paris. Nåja, när hon kom hem hade hon även köpt en present till mig... Tarte Cosmetics High Tides & Good Vibes paletten. Jag dog... Lilla gumman, vet vad mamma gillar. Lägger upp en bild här endera dan. Min första produkt från Tarte.

Så, jag var så klart tvungen att testa den i morse. Tyvärr blev det lite kladdigt. Paletten innehåller fyra pressade glitter och ville så klart använda en av dem. Svårt att applicera. Jag använder Glitter Glue från Too Faced som bas under glittret men det ville inte täcka och har creasat under dagen. Blev också en alldeles för skapt kant i globlinjen. Nåja... 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Skuggor från Tarte High Tide & Good Vibes palette:
South Beach
Aloha, beaches
Surf's Up
Dive In
Aquaholic (glitter)
Highlight i inre vrån samt under bynets högsta punkt: Vivid Baked Highlighter  Golden Lights från Make Up Revolution.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: The Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.



Jaa, och så en suddig bild bara för att kunna ana glittret...







Studded Kiss Lipstick Lovecraft från Kat von D.



Pimer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Studio Fix Fluid Foundation NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush palette.




Annars så sitter vi här och ojar och ajar oss över Schlagern så klart. Gubben avskyr't och sitter med lurar på och lyssnar på musik via You Tube istället. Dottern är i sitt rum och kommer bara ut när jag skriker: "NU ÄR DET SVERIGE!".  Jag sitter här med datorn i knäna och gör ett inlägg samtidigt som jag ojar mig över hur mycket otroligt sopiga låtar det är med. Men faktiskt ett par som jag gillar också. Sveriges till exempel :-)

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...