24 maj 2019

Cover Shot Bold - Smashbox

Så var det äntligen fredag och ledig helg. Good feeling, Känns så skönt att åka till jobbet när man vet att det väntar. Vi har dessutom haft det lugnt idag. Ingen optiker på plats, betyder lugnt i butiken. Bara jag och två kollegor till. Vi har hunnit fixa och dona och prata lite om ditten och datten, saker och ting under kontroll. Så himla skönt. 

Jag slog till på en mera vårig sminkning i morse. Har fått många positiva kommentarer om den här looken idag. Känns roligt!




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Samtliga övriga skuggor från Smashbox Cover Shot Bold palette:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Wait, what?
I globlinjen: Fling
Inre halvan av ögonlocket: Bolt
Under ögat: penna Mood Crayon Calm Mood från Linda Hallbeg Cosmetics med Sell Out (från Bold paletten) ovanpå.
Highlight i inre vrån: Techno.
Yttre vrån: röd skugga från Huda Beauty's Ruby Obsessions palette.
Glitte under ögat: Volume Million Lashes Top Coat Glitter från Loreal.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Penna: 911 från Kryolan (grön).
Läppglans: NYX Cosmic Metalls Lip Cream 03.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Under ögat: Photo Op Under Eye Brightener från Smashbox.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Blush: Blushon Bubble nr 50 från Nouba.




Och i morgon lördag hörrni, då ska jag göra något som jag har sett fram emot superlänge. Vad det är ska jag berätta om i morgon, när det har hänt.

Tills dess, får ni sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...