21 april 2019

Påskafton med glitter

Så skulle vi iväg till min brorsa med familj igår och fira lite påsk. Fix och don, förbereda mat som skall med. Fyra pers som skulle duscha, tre som skulle sminka sig, strul och röra hit och dit. Men till slut var vi klara, faktiskt i tid och satte oss i bilen och drog iväg. 

När vi åkt alldeles för långt för att vända, insåg jag att jag glömt fota sminket... Man kan ju inte vända för en sån sak... hur insnöad får man va? Well, jag testade att ta lite bilder med mobilen, i bilen. Men det blev ju da shit. Nu pratar jag om ögon/mun bilder som jag alltid tar med min vanliga kamera. Helhetsbilden tar jag alltid med mobilen och det funkar. Mobilen funkar aldrig att fota ögon/mun med, konstigt. 



Så här är den enda suddiga bild som var någorlunda användbar. Fördelen med suddiga bilder är att glittret syns :-)

Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Vanilj från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Citron från Färg.
I globlinjen: Medelhav och Björk från Färg.
Yttre vrån: 610 Dark Green från Viva la Diva.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: glitter Neon Green från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Lyra från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Eyeliner: Fat Liquid Eyeliner Black från Eyeko samt NYX Cosmetics Vivid Brights Vivid Halo (gjort gula prickar längs vingen med denna).
Under ögat: Happy Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics med Eyedust Big Bird från Medusas Makeup ovanpå.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.




Läppstift: Amore Mattallics Lip Creme 07 Automattic Touch från Milani.




Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Fairly Light från i.d. bareMinerals.
Puder: Mineral Veil från i.d. bareMinerals.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Lyra från Anastastia Beverly Hills Aurora palette.
Blush: Pink Mink från Avanya Mineral Cosmetics.






Så drog vi iväg till brorsan för lite påskfirande. Solen sken, fåglarna kvittrade, grillen var igång och det vankades mat i långa rader. En och annan nubbe med kanske ;-)

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...