07 februari 2019

Infinity Deep palette - Linda Hallberg Cosmetics

Tog fram min Infinity Deep palett härom morgonen. Jag är ju en stor fan av allt Linda släpper och kommer att skaffa allt (har nästa redan allt) hon släpper. Vill verkligen stötta henne, hon är helt fantastisk med allt hon gör.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Skuggor från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Deep Palette: 
Umbra
Polar Star
Fornax
Light Year
Highlight i inre vrån: Smashbox Artificial Light.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: the Colossal Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade från Kat von D.






Läppstift: Chilli matte lipstick från MAC.

Detta var ett misstagsköp jag råkade göra i helgen när jag var till Köpenhamn med jobbet. På Kastrup på hemvägen skulle vi shoppa lite på taxfreen. jag hade fullt sjå att bestämma mig. Vid MAC-disken stod ett litet ställ med tror jag fem, sex läppstift... the Reds. Jag spanade in ett av dem men gick vidare och kollade på annat. Hittade lite fina läppgrejor vid Too Faced disken men i sista stund bestämde jag mig för det röda läppstiftet från MAC också. Springer dit och rycker åt mig det och går sen för att betala. Gissa om jag blev besviken när jag kom hem och härom morgonen skulle använda det och upptäcker att jag tagit fel. Detta undrar jag varför det ens stod ibland "the reds" . är ju inte i närheten av rött om ni frågar mig. Bränd orange, skulle jag kalla det.... eller nåt. Inte en färg jag gillar överhuvudtaget. Trivs inte i den här typen av färg. TYPISKT MIG!



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Smashbox Artificial Light.
Blush: Avanya Mineral Cosmetics Blush Pink Mink.




De va de hele!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Men det är väl inget fel på det läppstiftet? På min skärm (mobil) ser det hur fint ut som helst, och inte orange. Mer en varmröd färg. Och det passar väl bra till en varm palett?
Men jag förstår dig, surt när man vill ha nåt annat! Tyckte hela sminkningen var jättefin!

marinamake sa...

Hm näe det är väl inget fel egentligen... bara inte en färg som jag gillar och så blev jag ju besviken när det var en annan färg jag hade spetsat in mig på egentligen. Men ja, den passar absolut ihop med en varm palett. Jag är ju egentligen en "kall typ" he he...

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...