19 januari 2019

Blacklit - MAC

Så här kommer gårdagens smink, fredag. Jag hade en "gråtdag"... , som jag har ibland. Tårarna rann heeela dagen och jag hade en stor lucka i sminket i yttre ögonvrån på högra ögat. Blir såå irriterad när detta händer. Hela dagen gick jag omkring och kände mig irriterad i ögonen, svidig, rinnig och brinnande, besvärad. Såå irriterande.  

Well, en enkel sotning blev det på morgonen. Mest för att jag kände mig fantasilös och var så trött att jag inte kunde komma på nåt annat.




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base från MAC.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Läns brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av ögonlocket: Electric Cool Eyeshadow Blacklit från MAC  samt Cyber Glitter Micro från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Luna från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Mascara: Aqua Smokey Lash Mascara från Make Up For Ever.
Bryn: 24 Hour Super Brow  Medium Brown från Kat von D.






Läppglans: INC.redible Girl King Freakin Fierce .



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Nars Sheer Glow foundation Mont Blanc.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Luna från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Blush: Mineralize Blush Gentle från MAC.



Så i skrivandes stund är det sen lördagkväll och jag har suttit hela dagen och stickat. Faktiskt en gammal hobby som jag länge velat återuppta men aldrig kommit  mig för. Nu ska vi på stor kickoff med jobbet, 70/80 tals tema och jag lovade, i en svag sekund, en kollega att sticka ett par benvärmare. Så, jaa, jag har suttit hela dagen och stickat på dessa benvärmare. Tänkte att mitt stickintresse kanske skulle vakna till liv om jag tvingades sticka, nu när jag faktiskt lovat sticka. Den ena benvärmare är klar, en kvar att sticka. Två veckor kvar till kickoffen så det löser sig ju

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...