12 december 2018

Julsminkning nr 8 - grönt

Jag glittra och glimmar så mycket jag bara orkar. Det syns inte här, men den här gröna skuggan från Moondust paletten glittrar riktigt ordentligt. Och så en glittrig eyeliner på det. Less is more är inte riktigt min grej... ja, men det är ju bara december en gång om året, och jag älskar ju glitter!





Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt Molten Eye Pen Tuscan Cypress från HM.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Över rörliga delen av ögonlocket: Galaxy från Urban Decay's Moondust palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC med glitter Blue Moon från Make Up Store ovanpå.
Highlight i inre vrån: Subsolar från Sleek Makeup's Solstice palette.
Mascara: False Lashes Extreme Black Mascara från MAC.
Kajal: Contour Eye Pencil Surfer Babe från Sephora.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: 110 N.Y.C från Viva la Diva.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Mega Glow Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Subsolar från Sleek Makeup's Solstice Palette.
Blush: Blushon Bubble nr 121 från Nouba.




Gårdagens smink var det här...

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...