09 december 2018

Julsminkning nr 7 - rött, vitt och grönt

Så var min jobbarhelg äntligen över. Jag var sååå otroligt trött när klockan ringde i morse, släpade mig upp alldeles för sent och fick köra som en vettvilling för att komma i tid till jobbet. Slött och långsamt på jobbet (folk lägger inte pengar på glasögon, julklappar gäller). Så jag har varit trött och seg hela dan. Någon sorts julsminkning försökte jag få till innan jag drog hemifrån.




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Under brynet: Laetus från Kat von D's Shade&Light palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Solas från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Illusion D'ombre 81 Fantasme från Chanel samt glitter Holographic från Sephora.
Yttre vrån: m/s East från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC, samt under vingen eyeliner Silver från E.l.f Cosmetics.
Under ögat: m/s Ink från Make Up Store.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever. Har haft den här tuben i evigheter, inte använt så ofta på länge. Märkte att den har ändrat sig lite i konsistensen, eller jag vet inte, men var svår att appliceraoch blev väl så där... men jag suger på bryn överhuvudtaget.
Mascara: False Lashes Extreme Black Mascara från MAC.






Läppenna: Rocksteady från Urban Decay Gwen Stefani collection.
Läppstift: Rocksteady från Urban Decay Gwen Stefani collection.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer: 
Bas: Double Wear Stay In Place Make Up 1N2 Ecru från Estee Lauder.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Get Gorgeous Highlighting Powder från technic.
Blush: m/s East från Make Up Store.




Nu väntar ledig dag i morgon, så himlas skönt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...