18 november 2018

Cinderfella - MAC

Här kommer ytterligare en sotning. Gjorde ju en häromdagen också. Lite fantasilöst kanske. Men, jag var uppe tidigt och ville att det skulle gå fort, vilket jag tycker att en sotning gör. Har i allafall använt en annan skugga än den jag använde häromdagen. 




Suddig bild, men tog med den bara för att skimret syns. Den här skuggan är otroligt glittrig, eller, skimrig egentligen. I solsken/lampsken glittrar den så otroligt fint, men det är ju alltid så svårt att fånga på bild, utom när man misslyckas med bilden den blir suddig och glittret kommer fram... he he.


Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt NYX Jumbo Eye Pencil Black Bean.
Skuggor under brynet samt i globlinjen: från Make Up Revolution What You Waiting For? palette.
Över rörliga delen av locket: Cinderfella Mineralize Eye Shadow från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: False Lashes Extreme Black Mascara från MAC.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.





Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Born This Way Foundation Pearl från Too Faced.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Blush: Mineralize Blush Sakura från MAC.



Upp supertidigt igår, lördagsmorgon. Skulle ju iväg och sminka en blivande brud. Halv sex på lördagsmorgonen... dahh. Var tvungen att vara helt klar själv, eftersom vårt eget 60-årskalas redan satt igång när jag kom tillbaka. Öppet hus från klockan tolv. Behövde bara byta lite kläder. 




Nya glajjor. Tre par för att vara exakt. Detta är det ena paret. Jag har suckat och stönat i ett halvårstid att jag inte kunde hitta något som jag gillade. Ta den här, sa en kollega till mig, och vips, där var den.

Inga kommentarer:

Friendgiving Palette / Unity Palette - Saints Angels Sinners

Sminket från igår. Jag jobbade från åtta på morgonen till åtta på kvällen, plus stannade kvar efter jobbet för lite pizza och bubbel. Vi had...