16 november 2018

Blågrön röra

Gårdagens smink. Lite blågrönt fick det bli. Jag släpar lite efter här, haft lite sjåigt med förberedelser inför kalas här på lördag. I skrivande stund väntar jag på att två tårtbottnar ska svalna så att jag kan kleta över choklad på dem. Sachertårta ska det bli. Chokladbottnar med aprikosmarmelad emellan och choklad ovanpå. Mumsigt!

Nåja det var ju lite osminkigt det där. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene.
Under brynet: Vanilj från Färg's Färgpalett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Björk från samma palett som ovan.
I globlinjen: Medelhav från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket samt mitt på ögonlocket: skuggor från BH Cosmetics Club Tropicana palette.
Yttre vrån: 633 Thunderstruck från Viva la Diva.
Highlight i inre vrån: gröna delen av Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Läppenna: Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Senorita från Make Up Store.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Mineralize Skinfinish Barely Dressed.




Innan vårt lilla kalas i morgon ska jag ju faktiskt iväg tidigt som attan och sminka en brud. Jag hoppas verkligen det går bra, då hon tillfälligtvis har seriösa hudproblem. Otroliga blemmor och finnar ett totalt outbreak kan man säga. Beror på att hon nyligen glivit gravid och huden har reagerat krafigt. Blir inte lätt att få till det så att det ser någorlunda ut.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...