12 oktober 2018

Too Faced Nikkietutorials palette

Jaha, så var det dags för jobbarhelg igen då. Det som styrde mitt smink, kläder och annat idag var läppstiftet. Som jag skriver nedan så fick jag det i present men aldrig använt. Så det var hög tid, eftersom jag absolut gillar det. Lite glitter också som vanligt, när det är helg.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Samtliga övriga skuggor från Too Faced Nikkie Tutorials paletten:
Painkiller
Makeup & Chill
Mystic Hour
Sugar Coated
Kajal: Contour Eye Pencil 12HR Wear Surfer Babe från Sephora.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC med glitterliner Heavy Metall Spandex från Urban Decay ovanpå.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.













Det här läppstiftet hade en kollega köpt till mig i present som jag fick när jag slutade på Specsavers i våras. Det har av någon anledning blivit liggandes oanvänt ända sedan dess. Det är ju synd för jag älskar den här färgen. Och jag gillar ju även matta läppstift. 

Cream Lip Stain 104 från Sephora.






Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation Shade 2.0.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer, highlight samt blush från Too Faced Nikkietutorials paletten:
Bronzer Chocolate Soleil
Highlight Champagne Truffle
Blush Justify My Love



För övrigt så genomlider jag just nu den värsta träningsvärk jag haft på år och dag tror jag. Om jag sätter mig ner kommer jag inte upp mera. Så jag har stått upp hela dan med flit. Faktum var att jag hade det jobbigt att sminka mig för till och med fingrarna och handlederna känns helt "lama". Igår så skulle jag och gubben fylla igen vallgraven vi har runt hela huset. Har ju dränerat och isolerat om grunden och vi har fått vänta först på att få materialet, och sedan när vi väl fått det och satt dit det, så visade det sig att grävaren som vi skulle hyra hade gått sönder och det tog längre tid att fixa den än beräknat. Så vi tog saken i egna händer och började skotta igen för hand. Och vi skottade, och skottade och skottade... heela dagen. Jag kan inte med ord beskriva hur slut, svettig och totalt slut jag var innan vi gav upp. Jag är ju typen som forsätter tills jag stupar när jag håller på med sånt där. När vi väl gav upp så hade vi återfyllt gott och väl två tredjedelar av "diket" runt huset. Två meter djupt och åtminstone 34 löpmeter. Och då... ringer killen och säger att vi kan komma och hämta grävmaskinen nu... daaahhhh! Oh well, detta gjorde att vi kan hyra maskinen kortare tid och  ägna oss åt lite återställning istället.  Eller ja, inte jag... gubben. Så tjaa, jag kan knappt gå idag. Rejält träningspass.

Inga kommentarer:

The Culture Palette - Juvia's Place

Här kommer gårdagens look. Lördag. Jag jobbade. Hade stora problem med mina tåriga ögon så innan jag ens hade åkt hemifrån hade vänsterögat ...