14 oktober 2018

Teal

Så är jobbarhelgen äntligen över. Jag har kommit hem, duschat och ätit och "dött" i soffan. Såå skönt. Återigen har jag lyckats göra en sminkning som är nästan identisk med gårdagens. Fantasilöst kallar jag det. Det hänger ihop med mina naglar (som vanligt), som är lackade i en petroleumgrön och mintgrön nyans. Alltså blir sminket liknande. Variationen blev dock inte så stor från den ena dagen till den andra. Men ja ja...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynet: skugga från BH Cosmetics Carli Bybel palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen samt i globlinjen: skuggor från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Fine Glitter Dust Nr 8 från Barry M.
Yttre vrån: Fringe från Urban Decay's Electric Palette samt en dutt Carbon från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: grön skuga från Sleek MakeUp Distorted Dreams palette.
Kajal: Baltic från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Mascara: Hight Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Fantastic Garnet från Linda Hallberg Cosmetics.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Born This Way Pearl från Too Faced.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: gröna delen av Sleek MakeUps Highlight palette Distorted Dreams.
Blush: Hubris från Taylor Made Minerals.





Var tvungen att ta med den här bilden. Sitter i bilen på väg till jobbet och det var kondens på bilrutan som solen sken på. Ser ut som om jag gråter. Det gör jag inte... Tyckte det blev en cool bild.

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...