24 oktober 2018

Salig soppa

Så kom min sista arbetsdag innan det väntar en ledig dag igen. Dessa tre dagar jag har jobbat sedan helgen har jag verkligen släääpat mig fram. Förkylning i kroppen, kliande hals. svidande näsa, känsla av feber och såååå trött. Ska bli så skönt med en sovmorgon i morgonbitti. Sen väntar jobbarhelg igen. Säg den lycka som varar för evigt. 

Igårkväll när jag skulle ställa klockan hade jag en tankeblunder och råkat ställa klockan en timme för sent. "Försov" mig alltså med en timme. Suck. Fick störta ur sängen och försöka göra mig i ordning på en timme kortare än vanligt. Slutade med att jag fick ta bilen till jobbet för att tjäna in lite tid och kom till slut bara fem minuter sent. 

Blev  ganska stillsamt smink, med en väldigt blandning av märken.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Your Capable från Make Up Revolutions What You Waiting For? palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Hot Track från samma palett som ovan.
I globlinjen: Brand New Fans från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: NYX Prismatic Shadow Girl Talk.
Yttre vrån: NYX Hot Single Eyeshadow Flustered.
Highlight i inre vrån: Astro Not från Smashbox Cover Shot Prism palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Maybelline ColorSensational Mattes 25 Copper Rose Metallic.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Porcelaine från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: technic Get Gorgeous Highlighting Powder.
Blush: Loreal le blush Candy Cane Pink.





Natti natti!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...