01 september 2018

Rosa lördag

Lite somrig sminkning, snart dags för många mörka, höstiga så sista rycket här med lite mera ljusa färger. Nåja, sånt spelar väl just ingen roll. Men överhuvudtaget så trivs jag ju bäst i lite mörkare sminkningar. Lite glitter körde jag med, det har ju varit jobbarlördag. Rosa är ju annars en färg som jag inte är helt bekväm i, i alla fall inte den här typen av rosa.. Tycker inte riktigt att jag passar i det. Men jag gör mina försök ibland ändå.




Primer: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Vanilla från MAC.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Copperplate från MAC.
Över rörliga delen av locket: m/s Hero från Make Up Store samt glitter från Volume Million Lashes Top Coat glitter från Loreal.
Under ögat: m/s Maya från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Blush: Sin från Nars.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.



Cremesheen Glass Petite Indulgence från MAC.




Idag lyckades jag bli stucken av en geting. Andra gången den här sommaren. Stod i butiken (som ligger i en galleria, hur nu getingen krånglat sig hela vägen in dit) med en kund när den plötsligt flög förbi. Brydde mig inte nämnvärt och tyckte att den försvann iväg när den plötsligt stack mig på insidan av handleden så jag hoppade högt och tjoade. Måste lugna ner mig och låtsades som som inget... men faaaasiken vad det svider med getingstick. Har ont i handleden fortfarande nu, flera timmar efter åt.

Ja ja, vad som inte dödar en, stärker en!

Inga kommentarer:

Her Royal Highness Palette - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Dags att filma den andra paletten jag fick från Saints Angels Sinners. Hon skickade mig ju två och den andra filmade jag med igår.  Her Roya...