25 augusti 2018

Metal Chrush palette - Kat von D

Mitt fredagssmink kommer här. Jag tog fram min Metal Crush palett från Kat von D. Den har jag haft superlänge men i princip aldrig använt. Hög tid alltså. Grejen är att det är ju en highlight palett, men jag tycker att färgerna är lite för starka för att vara highlight, och så är det nästan mera glitter än skimmer. Så jag tänkte att jag använder den som ögonskugga, i allafall igår. Kan bli highlight en annan dag. Suuuperfin är den, hela paletten. Tre färger och den här rosa är en typiskt rosa som jag också kan gilla. Sååå fin!




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Inre halvan av ögonlocket: Roseshock från Kat von D´s Meal Crush palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Fuschia från Make Up Store.
Yttre vrån: Sketch från MAC.
Samtliga övriga skuggor : från Make Up Stores 12 Shades Of Pink Palette.
Highlight i inre vrån: Blinded By The Light  Prismatic Highlight från Too Faced.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.






Läppenna: Coloricon 715 Plumberry från Wet n Wild.
Läppstift: Fantastick lipstick Garnet från Linda Hallberg Cosmetics.



Primer: Step 1 Skin Equealizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Blinded By The Light Prismatic Highligh från Too Faced.
Blush: Rose Diablé från Bourjois.




Och så lite disiga helhetsbilder igen då... blir så trött!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...