19 augusti 2018

Lila med Morphe Brushes

Jobbarhelg nummer två på raken. Så jäkla drygt. Har haft en jobbig vecka ur den synvinkeln att jag fick någon sorts migränliknande spänningshuvudvärk. Hade ju en period av sju arbetsdagar i sträck och så kom äntligen två lediga dagar efter det, i onsdags och torsdags. Gissa om jag vaknade på onsdagsmorgonen med en huvudvärk som inte var av denna världen. Den höll i sig båda mina två lediga dagar. Tryckte i mig alvedon, treo och you name it, men inget hjälper. Vaknade på fredagen och skulle gå till jobbet för ytterligare en jobbarhelg men näe, fick sjukanmäla mig. Fortfarande huvudvärk. Så igår lördag for jag iväg till jobbet igen. Det var ett tag sen jag gjorde någon lila sminkning. Så, dags alltså...




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt NYX Vivid Brights Creme Colour Rebellious Edge.
Samtliga skuggor från: Morphe Brushes 35 Plum Palette.
Glitter mitt på ögonlocket: från MAC, har inget namn eftersom jag fått det i en liten provburk.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.






Läppstift: Fantastick lipstick Ametrine från Linda Hallberg Cosmetics.

Detta kommer att bli en favorit! Färgen är för mig det närmsta nude jag kan komma och fortfarande trivas. Jag som inte gillar nude färger. Men denna är för mig tillräckligt neutral utan att vara tråkig och passar till det mesta. Sen går den ju även att använda som rouge och allt möjligt annat. Fantastiskt mjuk på läpparna.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh 24H Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Smashbox+Vlada Petal Metal Highlighter Prismatic Pearl.
Blush: Rose Diable från Bourjois.





Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...