20 juli 2018

Club Tropicana - BH Cosmetics

Har haft stora problem med rinniga ögon de senaste två dagarna. Typ en minut efter jag avslutat denna sminkning så började tårarna att rinna helt hysteriskt i mitt högra öga. Allt smink rinner all världens väg, det svider och skaver i nedre ögonlocket i yttre vrån och det gör mig galen. Vet inte varför jag får så där ibland. Sen står jag bara ut resten av dagen, med ett stort hål i sminket. Typiskt irriterande.




Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Eyeshadow Primer.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Mitt på locket: blå skugga från BH Cosmetics Club Tropicana palett.
Yttre vrån: Graphology från MAC.
Highlight i inre vrån: Mineralize Skinfinish Barely Dressed (blåa delen) från MAC.
Eyeliner: Tattoo Liner Trooper från Kat von D.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: Cloud 9 comfort matte från Urban Decay Kristen Leanne collection.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: Wonder Blush Goddess från Make Up Store.
Highlight: Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC.




Bara i morgon kvar sen har jag avverkat min första jobbvecka efter semestern. Lite ledig helg. Känns skönt. Försöker låtsas att det fortfarande är semester.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...