21 juli 2018

Carli Bybel palette - BH Cosmetics

Min fredagssminkning kommer här. Det här är nog så nära nude jag kan komma och fortfarande trivas. Gillade det här faktiskt. Det var också ett försök att inte sminka så mycket under ögat med tanke på att mina tårar bara rinner på högra ögat. Jag är skavd och skinnflådd och allmänt irriterad i yttre vrån undre ögonlocket. Det var irriterat även i den här sminkningen men lite bättre ändå.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Base från Lumene.
Under brynet: skugga från BH Cosmetics Carli Bybel palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: skugga från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: La La Lavish från Buxom.
Yttre från: Ametist från Färgs Blomsterpalett.
Eyeliner: Razor Sharp Liquid Eyeliner Retrograde från Urban Decay.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: från BH Cosmetics Carli Bybel palette.
Blush: Sin från Nars.



Nu är det ledig helg och jag är osminkad hela helgen så jag hoppas mitt öga lugnar ner sig så att det funkar bättre med sminket nästa vecka. Lite trött på svidande och kliande och "hål i sminket" nu.

Annars så har vi haft lite kalas här idag. Min yngsta fyller 16 idag och vi har haft lite tårtfika med familjen och några kompisar. Tiden går.


2 kommentarer:

Lotta sa...

Ett försenat grattis till din yngsta!
Tycker sminkningen är jättefin! Jag har ju samma problem periodvis med ögonen. Just nu också mitt högra som konstrar mest. Fast jag tycker om jag är osminkad, eller inte så mycket sminkad, är det bättre. Kan det vara mascaran? En del är mer parfymerade än andra, och vissa har mer av såna ingredienser man lättare kan reagerar mot. Men även tårkanalerna. Prova att låta bli nedre vattenlinjen, ingen penna där! Svårt, jag vet. Jag vill gärna ha en beige där. Men jag tyckte mitt blev bättre när jag lät bli.

marinamake sa...

Tack Lotta! Jag har märkt att det händer oftare när jag använder smink som är blått, eller innehåller mera blått. Typ lila. Blått är en färg som är mer allergiframkallande än andra. Så även om man inte är allergisk så kan man reagera och vara känsligare med blått. vilket ju verkar ha hänt för mig. Jag är är inte allergiskt mot nåt, men det här händer ändå då och då och oftast med blå färger. Suck,det är ju den färgskalan jag gillar mest. Så klart. Det funkar ibland och ibland inte.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...