18 juni 2018

Linda Hallberg Cosmetics

Här kommer gårdagens smink. Sista arbetsdagen innan semestern. Jag tog fram min Anger Mood penna från Linda Hallberg som jag haft liggandes här hemma i säkert ett par månader men inte använt. Alla andra verkar göra det så nu var det väl ändå dags att testa. Tyvärr får man ju inte fram glittret i skuggan som ligger ovanpå Anger Mood på bild, så denna sminkning ser väldigt matt och murrig ut på bild. Den var mycket mer glittrig/skimrande i verkligheten.




Primer: Eyefix från Face samt Anger Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Zephyr från Linda Hallberg Cosmetics Enchanted Secrets palett lagd ovanpå Anger Mood Crayon också från Linda H.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: Candlelight Glow Rosy Glow från Too Faced.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Anger Mood Crayon med en dutt Blossom Lip Oil ovanpå båda från Linda Hallberg Cosmetics.


Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing primer från Loreal.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Candlelight Glow Rosy Glow från Too Faced.
Blush: Cherry Blossom från Make Up Store.




Så nu har jag alltså haft min första semesterdag. Vi har ägnat den åt huset så klart. Det är där vi kommer att vara större delen av semestern, eller ja vi hoppas ju hinna flytta in innan semestern är slut. Jag har stått och rivit ner tapeter hela dan. Så nu är faktiskt allt nedrivet. Återstår spackling målning och massor av annat.

Kommer inte bli så mycket smink här, nåt ibland kanske, men mycket mindre än till vardags. Återkommer med full styrka när semestern är slut.

Ha det gott alla!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Tycker det ser riktigt fint ut!
Lycka till med huset, hoppas ni blir färdiga så ni kan flytta in fort!
Måste säga också; förra veckan har jag för mig att jag skrev nånting, men jag somnade under tiden jag skrev... var extremt trött. Hittar ingenting, men om jag skrivit nåt konstigt nånstans så vet du varför!
Önskar dig en riktigt härlig semester, hoppas du får tid till sol och avkoppling också, inte bara huset.
Ha det gott! Kram Lotta

marinamake sa...

Tack Lotta! He he, näe har inte hittat nåt konstigt ännu, hoppas du sov gott! Ja tack, hoppas du får en skön semester med, för oss blir det nog bara huset är jag rädd. Men jag tycker det är roligt. När jag känner för att vara i solen, går jag bara ut och gräver lite i trädgården som ju också finns. En jättefin, med mycket blommor och mycket underhåll som behövs. Jag älskar det! Ha det gott du med!

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...