01 april 2018

Påskafton med .färg

Hoppas ni har en skön påskhelg alla! Idag har vi bara tagit det lugnt härhemma men igår var vi på familjetillställning hos min bror och hans familj. Det är alltid där vi hamnar eftersom de har bäst yta för alla att få plats. I alla fall så blev det väl någon sorts påsksmink ändå innan vi drog iväg. Blev väl inte jättenöjd, men det fick duga. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D. Under den gula skuggan ligger Linda Hallbergs Mood Crayon Happy Mood som bas.
Samtliga skuggor från .färg Färgpaletten:
Under brynet: Vanilj
Längs brynbenet ovan globlinjen: Himmel.
Inre halvan av ögonlocket: Citron.
Yttre vrån: Lavendel samt en dutt Sharon från Lars Wallin.
Under ögat: Lime och Mandrin och som bas för dessa Linda Hallbergs Mood Crayon Likeable Mood och Calm Mood.
Dutt i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Eyeliner: Long Lasting Eyeliner Fancy Violet från Sephora samt under vingar gula prickar gjorda av NYX Vivid Brights Vivid Halo.
Glitter över den gula skuggan: 3D Brass Gold från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.







Läppenna: Heroine från MAC.
Läppstift: Heroine från MAC.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store blandat med Barekissed Illuminated Monaco från Sleek.
Puder: Mineralize Skinfinish Warm Rose från MAC.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: 937 Flamingo från Sleek Makeup.




För övrigt så kräks jag när jag ser mig själv på bild... håret, HÅRET!! Jag är så extremt långhårig så att jag håller på att få ett totalt psykbryt! Jag klipper mig normalt ca var sjunde vecka, men nu har det gått tre månader. Mest för att jag inte fått arslet ur... men nu så, måste jag innan jag blir galen. Jag vet inte vart jag ska göra av håret längre, upp, ner, hit, dit...

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...