04 april 2018

Mera Eyesugar Palette

Ny dag, nya sminkäventyr. Jag fortsätter att testa min Eyesugar palette från Lancôme. Den är verkligen superfin. Idag i kombination med lite andra skuggor också. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: rosa skugga från Lancômes Eyesugar palette.
Inre vrån: rosa skugga (vit bas med rosalila ton, irridecent) från samma palett som ovan.
Mitt på locket: Plum Dressing från MAC.
Yttre vrån: Shadowy Lady från MAC.
Inre vrån nedre ögonlocket:  Lucky Green från MAC.
Eyeliner: Aqua Liner 7 från Make Up For Ever samt prickar under vingen med NYX Vivid Brights Vivid Fire.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D´s Alchemist palette. 
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: övre fransraden In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC, under fransraden Zoom Lash Mascara Plum Reserve från MAC.






Läppstift: Soft Matte Lipcream Copenhagen från NYX.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Porcelain från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palette.
Blush: Perfect Powder Blusher 06 Pink Blossom från IsaDora.




Annars så rådde förvirring i morse... klev på tåget till jobbet i morse och insåg genast att jag åkt ifrån min mobil, i mitt mobilfodal ligger även mitt åkkort. Man hinner få en mikrokänsla av panik. Mobilen går väl att leva utan (fast det känns som om man är amputerad...). Men åkkortet... nåja, det går att betala med vanligt betalkort. En resa att betala på det sättet är dock väldigt dyr. Men, jag hade tur och konduktören lät mig åka utan att betala. Sen skulle jag hem hem efter jobbet och då skulle jag ta bussen. Det visade sig att kortläsaren på bussen var ur funktion, så jag fick hoppa på utan att betala. Tur ska man ha ibland. Annars så hade det kostat mig över 200 kr att ta mig fram och tillbaka till jobbet idag.

I morgon väntar en ledig dag, ska bli skönt med lite sovmorgon. Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...