01 mars 2018

Dead Star- Metall Mysteries - Linda Hallberg Cosmetics

Testde även idag min nya Metall Myseries palett från Linda Hallberg Cosmetics. Idag blev det Dead Star som i paletten ser plommonlila ut, men blev faktiskt mer åt bruna hållet på ögonlocket. Nästa gång ska jag testa en lila penna under som bas, för att se om den framträder mera lila då kanske. Nåja, detta är helt okej också. Tryckte på lite av den guldiga skuggan i samma palett, så det har glittrat ordentligt idag. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: Dead Star från Linda Hallberg Cosmetics Metallic Mysteries palett. Över den har jag duttat Collision från samma palett.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.





Everlasting Glimmer Veil Shockful från Kat von D.

Det här glimmer veil läppstiften från Kat von D börjar nu anlända i Sephoras butik här i Uppsala. Än så länge har de bara denna som ni ser här och den blå, men fler av färgerna är på väg in. Jag kommer säkert skaffa någon till, de är otroligt läckra.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Natural 07.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Higlight: Extra Dimension Skinfinish Soft Frost från MAC.
Blush: Powder Blush 08 Tea Rose från Milani.




I morgon är det äntligen fredag. Jag har räknat ner hela veckan. Har varit trött och sliten och sovit dåligt på nätterna. Kylan knäcker mig också, avskyr det verkligen och vill ha vår... NU! Så det ska bli skönt med lite helg. Jag är ju ledig för andra helgen i rad. Detta pga att ett byte med en kollega förra helgen. Ska bli skönt, inte ofta jag har två lediga helger i rad.

Så länge, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...