22 december 2017

Julledigt!

Sista dan innan "jullovet". Såå skönt! Som jag skrev i inlägget innan så ska jag vara ledig en dryg vecka runt jul. Har inte hänt på 15 år. Har sett fram emot detta nästan mera än vad jag brukar se fram emot sommarsemestern. 

I allafall så blir det här min näst sista sminkning med julfärger innan jul. Den sista kommer väl på julafton.  Den här blev lite färglös och tråkigt. Eller, det blev mera tråkigt på bild än IRL. Glittar mera om ni fattar. Glittret ser ju bara ut som nåt murrigt grus. Nåja.. juligt är detta i alla fall.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Lucius från Kat von D´s Shade & Light palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Solas från samma palett som ovan.
Inre halvan av ögonlocket: Glitter Rouge från Make Up Store.
Yttre vrån: Spicegold nr 35 från Nouba samt en dutt Shax från Shade & Light paletten.
Dutt i inre vrån: Smashbox Artificial light.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.






Everlasting Liquid Lipstick Underage Red från Kat von D.



Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Smashbox Artificial Light.
Blush: Posh från Make Up Store.




Så jag har jobbat min näst sista dag i butiken idag. Ledig en dryg vecka nu, jobbar på lördag i nästa vecka, dan före nyårsafton sen flyttar jag ner till butiken på stan. Sorgligt och roligt på samma gång. Kommer att sakna mina arbetskompisar i Gränby, men ser fram emot att lära känna de på stan lite närmare. Men innan dess ska jag fira jul med min familj. Något inlägg kommer kanske här i veckan. Vi få se hur mycket smink det blir i veckan. Annars så får ni ha en himla skön jul alla!

Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Lotta sa...

God Jul! Och ha en skön semester!

marinamake sa...

Lotta! God Jul till dig och din familj med! Skönt ska jag absolut ha!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...