03 december 2017

Juligt med Nouba och HM

Så här är försök nummer två till en mer julig sminkning. Jobbade igår, så detta är min lördagssminkning. Glitter som vanligt när det är helg, men syns ju, som vanligt. inte på bild. Idag söndag har jag gått osminkad hela dagen. Såå skönt! Gubben kom hit fast det inte är "ordinarie" helg, jag har ju jobbat. för att hjälpa mig få igång bilen. Så nu går den en stund igen.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre halvan av ögonlocket: Spicegold nr 250 från Nouba samt ovanpå det glitter Blue Moon från Make Up Store.
Yttre vrån: Kobai Azalea från HM samt en dutt Mars från Make Up Geeks Manny Mua palette.
Under ögat: 610 Dark Green från Viva la Diva.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Brow Definer Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash från MAC.




Velvet Matte Lip pencil Cruella från Nars.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Blush: Blush On Bubble nr 51 från Nouba.




Hade en lugn jobbar dag annars. Den började dock lite i panik med en buss om inte kom, stod vid busshållsplatsen och huttrade i en halvtimme innan den kom. Jag var så genomfrusen så jag gick omkring hela dan med dubbla koftor på mig. Jag hade tur dock att bussen körde in tiden så jag kom bara några minuter sent. 

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...