02 december 2017

IsaDora Loose Lip Glitter och Kat von D

Så var det december då. Det brukar innebära att jag försöker använda lite mer juliga färger i mina sminkningar. Mest för att det är roligt. Så mycket rött/grönt/guld och massa glitter kommer ni att få se ett tag framöver.  

Jag är ju fortfarande sugen på att testa min Saint&Sinner palett, eftersom jag nyss skaffat den och inte hunnit igenom ens hälften av färgerna. Jag kan inte påstå att jag tycker att någon av färgerna i den är särskilt juliga, enligt vad jag tycker är juligt. Men det finns en grön och en guldig, nästan gul skugga. Så eftersom jag ville fortsätta med paletten i morse så fick det bli de två färgerna. Även om jag egentligen tyckte det var "fel" grön och "fel" guldig. 

Men sen får nog paletten vila lite, tills efter jul kanske. Om jag kan hålla mig.




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Amen från Kat von D`s Saint & Sinner palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre halvan av locket: Relic från S&S paletten.
Yttre vrån: Vestment från S&S paletten.
Dutt i inre vrån: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Eyeliner: Eyeliner Gel 79 från Kiko. Köpte den här när jag var med dottern i MOS förra helgen. Upptäckte att de har flera roliga färger på gel eyeliners, så om jag tycker att den här är bra, så kanske det blir flera så småningom.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Russian från Make Up Store.
Läppstift: 535 Passion Red från Maybelline (utgången produkt).
Glitter: IsaDora Loose Lip Glitter, inget namn på färgen men tjaa rött. Kan inte påstå att jag tyckte det funkade särskilt bra med detta. Glittret for åt alla håll och kanter, blev fläckigt och ojämnt och kändes väldigt torrt på munnen. Inte glittrar det särskilt mycket heller.



Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: All Nighter Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Lock It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Earth powder 51 från Nouba.
Highlight: Iridiscent Powder Belightful från MAC.
Blush: från Make Up Revolutions Ultra Blush Palette Sugar and Spice.



Läggdags efter en lååång dag. Jobbade till kvart över åtta ikväll. Är ju bussburen numera, det tog två timmar att komma hem. Allt det där kommer att bli bättre när jag börjat jobba i butiken nere på stan vid årsskiftet. Då slipper jag att ta två bussar till jobbet med väntan mellan bussarna, så då kommer det att gå fortare.  Till dess gnetar jag på.

Inga kommentarer:

Flaming Love - Makeup Addiction Cosmetics

Ligger efter här med flera dagars looker. Har kommit hem sent flera kvällar och inte hunnit med. Så nu kommer det här i långa rader. Den för...