12 december 2017

Deep Red Glitter - BH Cosmetics

Tja hörrni... alla dagar kan inte vara bra sminkdagar. Idag var det inte en sån. Jag gav mig på att använda ett rött glitter, jag kör ju lite juliga sminkningar. Det glittret har jag haft länge men aldrig använt. Anledningen till det är att jag misstänkt ända sedan jag fick det att det inte kommer att glittra så mycket, det syns i burken att det inte är überglittrigt. Vilket jag ju vill att det ska vara. Mycket riktigt när jag applicerade det så ser det mest ut som grus på ögonlocket.

Innan dagen var slut så hade det dessutom lagt sig i lite veck... suck! Inte varit nöjd alls idag. Men men, nya försök i morgon.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Too Faced Glitter Glue.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
I globlinjen: Swoon från Kat von D´s Better Together palett.
Över rörliga delen av locket: Glitter Collection Deep Red från BH Cosmetics.
Yttre vrån: 07 Noir Emeraude från Bourjois.
Highlight i inre vrån: Smashbox Artificial Light.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.






 Läppenna: Russian från Make Up Store.
Läppstift: The Red från Sephora.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: SunGlow Dream 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Smashbox Artificial Light.
Blush: Blushon Bubble 51 från Nouba.




Annars så var det totalt snökaos i morse när jag skulle åka till jobbet. Det tar mig normalt ca 35-45 minuter att köra. I morse tog det en timme och en kvart. Det hade ju kommit huuur mycket snö som helst, blöt, moddig, äcklig slabbsnö och en minusgrad på det, så var krypkörning ett faktum. Jag har ett ställe där jag alltid hamnar i kö fram till ett rödlyse, brukar ta kanske fem-sju minuter i kö, idag var kön en halvtimme... två bilar i diket paserade jag också. Usch och fy!

Sen fick jag dessutom jobba över en och en halv timme. Blev tillfrågad och sa ja, för då får jag gå hem tidigare i morgon istället. Jag är ledig på torsdag och det är ju alltid skönare att komma hem lite tidigt inför en ledig dag, istället för att komma hem sent och inte ha någon ledig kväll innan. 

Oh well, nu ska jag försöka fundera ut en bättre sminkning tills i morgon, vi får se vad det blir.

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...