24 oktober 2017

Uppgradering från 2009

Ibland sitter jag och tittar tillbaka på gamla inlägg här på bloggen. Med blandade känslor. Herrejisses, jag undrar ibland vad jag tänkte på när jag sminkade mig. Tekninken är absolut inte detsamma, och jag har gjort måååånga sminkningar som får mig att skämmas nu när jag tittar tillbaka. Har funderat ibland om jag ska deleta några år. Men näe, samtidigt är det som en dagbok, man minns saker och händelser jag skrivit om, bra och dåliga, och framförallt ser man ju att man gått framåt i sitt sminkande... tycker i alla fall jag. Vad tycker ni?

Så jag har ofta tänkt att jag ska ta en av mina gamla sminkningar och återskapa den, förbättra den. Eller hur man nu ska se på det. Använda i möjligaste mån samma produkter. Tror jag har gjort det en gång tidigare här på bloggen, hade tänkt ha det som ett återkommande inslag. Men det blev visst bara den enda gången. Kommer inte ihåg när det var, har nog gått några år sedan dess. Idag fick jag för mig att göra det igen. Vi får se om det blir återkommande eller inte.





Så här är en sminkning jag gjorde i mars 2009. Jag kommer ihåg att det var den vinröda skuggan som styrde färgvalet. Den har nämligen ett svagt grönt skimmer i sig som jag ville fånga upp. Det gröna skimret försvinner helt när man applicerar skuggan tyvärr. Men jag tycker ändå om färgkombon även om den är lite udda kanske.  

Så det gröna skimret försvinner även idag när jag testar, det är bara så det är. På den tiden använde jag extremt mycket skimriga skuggor, från brynet ner till fransarna. Vilket jag idag tycker ser helt gräsligt ut. Har definitivt slutat med det. 

Läppstiftet är väldigt skirt och mer som ett läppglans. Idag har jag lagt läppennan mer eller mindre över hela läppen och läppstiftet ovanpå. Det gjorde jag inte då. Blev en mycket mer intensiv färg då, så klart.

Så här kommer då dagens försök att förbättra den här åtta år gamla sminkningen.




Det som jag fortfarande inte är nöjd med är eyelinern. Hur mycket jag än håller på blir jag aldrig bra på att göra den. För åtta år sedan gjorde jag nästan aldrig en eyeliner med vinge just av den anledningen, jag suger på det. Numera gör jag den i princip varje dag, men jag är i princip aldrig nöjd. Särskilt svårt tycker jag det är på högra ögat. 

Bas för skuggorna: NYX Eyeshadow Base samt Lock-It Consealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Theres No Time To Waste från Make Up Revolutions Dia de los Muertos palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Go And Get The World från samma palett.
Inre halvan av ögonlocket: Eye Dust Soundfrån Face.
Yttre halvan: m/s Playful från Make Up Store.
Istället för att lägga nästa skugga (skimrig) under brynet, så som jag gjort i den gamla sminkningen har jag endast duttat den i inre vrån.
Dutt i inre vrån: e/d Panic från Make Up Store.
Kajal: Duchess från Make Up Store.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora över större delen av läppen.
Läppstift: 420 Whine Shine från Cover Girl.




Primer: Mattifying Prime från Kicks.
Bas: True Match Foundation Golden Beige från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Blush: Perfect Powder Rouge 04 Coral Blossom.




Jaha hörrni, det var min lilla rekonstruktion. Till det bättre om ni frågar mig. Kanske inte min favoritsminkning när det kommer till färgkombo och så... men helt okej ändå.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...