04 oktober 2017

Too Faced från förr

 Jaa men närå serru... det här va ju tråkigt. Stentråkigt. Så att klockorna stannar. Men ja ja, inget att göra åt när det väl sitter på plats, bara att åka till jobbet och se glad ut...

Två av skuggorna jag använt är en duo jag har från "gamla" Too Faced. Helt andra förpackningar och utseende från hur det ser idag. Om jag inte minns fel så fanns det på dåvarande Kicks. Alltså jag pratar minst tio år sedan. Superfina när man swatchar på handen, aningens duocroma.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: skuggor från La Palette Nude från Loreal.
Inre vrån: ljus halva från Too Faced Eye Shadow Duo Skinny Dip.
Mitt på locket: mörkare halvan (blå) från samma som ovan.
Yttre vrån: Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: skugga från E.l.f Cosmetics Eyetransformers palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.



Liquified Long Wear Lipstick Melted Chocolate , Chocolate Cherries från Too Faced.



Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: FitMe 105 Natural Ivory från Maybelline.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bonzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Mineralize Skinfinsh Lightscapade från MAC.
Blush: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.




Kändes blekt och emligt...

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...